


Numer umowy o dofinansowanie:
RPPK.08.03.00-18-0018/21-00
Wartość projektu:
924 375,00 zł
Kwota dofinansowania:
878 156,25 zł
Program:
Europejski Fundusz Społeczny, Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Oś. Priorytetowa VIII Integracja Społeczna, Działanie 8.3 Zwiększenie dostępu do usług społecznych i zdrowotnych
Okres realizacji:
01.04.2022 r. – 31.12.2023 r.
Beneficjent:
Fundacja Rozwoju Społeczno Gospodarczego „INWENCJA”
Cel projektu:
Poprawa dostępności do usług zdrowotnych
INFORMACJE O PROJEKCIE
1444O PROJEKCIE:
Celem projektu jest poprawa dostępności do usług zdrowotnych dla 240 osób starszych/ potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu oraz 140 osób pełniących funkcje opiekuńcze wobec nich – zamieszkujących teren miasta Rzeszowa oraz powiatu rzeszowskiego (tj. Uczestników Projektu, poprzez wzrost dostępu do sprzętu wspomagającego/ rehabilitacyjnego/ pielęgnacyjnego oraz przeprowadzenie szkoleń z zakresu opieki, pielęgnacji oraz rehabilitacji).
CEL:
Cel przyczyni się bezpośrednio do zwiększenia dostępności usług zdrowotnych dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, a zrealizowany będzie poprzez:
- powstanie nowej wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego / pielęgnacyjnego / wspomagającego,
-
wsparcie 240 osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w zakresie odpowiedniego wykorzystywania sprzętu w warunkach domowych,
-
wsparcia w postaci zapewnienia transportu wypożyczonego sprzętu do/z miejsca zamieszkania Uczestnika Projektu,
-
wsparcie osób pełniących funkcje opiekuńcze wobec 140 Uczestników Projektu w postaci szkoleń z zakresu opieki nad osobą niesamodzielnych.
GRUPA DOCELOWA:
Projekt skierowany jest do osób starszych/ potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu oraz osób pełniących funkcje opiekuńcze wobec nich – zamieszkałych na terenie m. Rzeszów oraz powiatu rzeszowskiego, poprzez wzrost dostępu do sprzętu wspomagającego/ rehabilitacyjnego/ pielęgnacyjnego oraz przeprowadzenie szkoleń z zakresu opieki, pielęgnacji oraz rehabilitacji dla ich opiekunów.
Wsparcie dla osób starszych/potrzebujących będzie przysługiwać osobom spełniającym łącznie poniższe warunki:
1. osobom potrzebującym wsparcia w codziennym funkcjonowaniu tj.: osobom, które ze względu wiek, stan zdrowia lub niepełnosprawność wymagają opieki lub wsparcia w związku z niemożnością samodzielnego wykonywania co najmniej jednej z podstawowych czynności dnia codziennego i spełniającej jeden z poniższych warunków:
a. osobie samotnej w rozumieniu art. 6 pkt. 9 ust. z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej (tj. osobą samotnie gospodarującą, niepozostającą w związku małżeńskim i nieposiadającą wstępnych ani zstępnych), która jest pozbawiona takiej pomocy mimo wykorzystania własnych uprawnień, zasobów i możliwości;
b. osobie samotnie gospodarującej w rozumieniu art. 6 pkt.10 ust. z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej (tj. osobą prowadzącą jednoosobowe gospodarstwo domowe), gdy wspólnie niezamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić, wykorzystując swe uprawnienia, zasoby i możliwości;
c. osobie w rodzinie, gdy rodzina nie może, z uzasadnionej przyczyny, zapewnić odpowiedniej pomocy, wykorzystując swe uprawnienia, zasoby i możliwości.
2. osobom wymagającym korzystania ze specjalistycznego sprzętu rehabilitacyjnego/ pielęgnacyjnego/ wspomagającego;
3. osobom, które nie posiadają możliwości finansowania danego sprzętu ze środków publicznych.
W ramach funkcjonującej wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego/ pielęgnacyjnego/ wspomagającego Uczestnikowi Projektu zostanie wypożyczony wybrany przez niego pakiet sprzętu:
Pakiet 1:
1a) łóżko rehabilitacyjne
1b) materac antyodleżynowy
1c) wyciąg/ podnośnik transportowy
Pakiet 2:
2a) bieżnia elektryczna
2b) elektrostymulator
Pakiet 3:
3a) koncentrator tlenu
3b) trenażer oddechu
3c) pulsoksymetr;
Sprzęt zostanie wypożyczony na wskazany przez Uczestnika okres wynoszący od 6 do 24 tygodni.
REKRUTACJA:
Rekrutacja prowadzona jest w trybie otwartym od 01.09.2022 r. na terenie całego obszaru realizacji projektu aż do wyczerpania limitu miejsc.
DOKUMENTY REKRUTACYJNE
Regulamin Pomocna Dłoń – AKTUALNY (obowiązuje od dnia 01.08.2023 r.)
Regulamin Pomocna Dłoń – ARCHIWALNY (ważny do dnia 31.07.2023 r.)
Załącznik nr. 1 Formularz rekrutacyjny część A
Załącznik nr. 1 do formularza rekrutacyjnego Część A – Skala Barthel
Załącznik nr. 2 Formularz rekrutacyjny część B
Załącznik nr. 3 Deklaracja uczestnictwa w projekcie
Załącznik nr. 4 Zgoda opiekuna prawnego na uczestnictwo w Projekcie
Dokumenty Uczestnictwa:
Oświadczenie o zapoznaniu się z aktualizacją regulaminu z dnia 01.08.2023 r.
AKTUALNOŚCI
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, iż od dnia 01.09.2022 r. rozpocznie się rekrutacja do projektu ,,poMOCNA dłoń’’.
Rekrutacja prowadzona będzie w trybie otwartym na terenie całego obszaru realizacji projektu aż do wyczerpania limitu miejsc.
Kandydaci, którzy wnioskują o wypożyczenie danego specjalistycznego sprzętu rehabilitacyjnego/ pielęgnacyjnego/ wspomagającego w ramach udziału w projekcie – składają Formularz Rekrutacyjny część A wraz z załącznikami.
Kandydaci wnioskujący o: wypożyczenie danego specjalistycznego sprzętu rehabilitacyjnego/ pielęgnacyjnego/ wspomagającego oraz o skierowanie Opiekuna/ ki który/a pełni wobec nich funkcję opiekuńczą do indywidualnego szkolenia z zakresu opieki nad osobą niesamodzielną – składają Formularz Rekrutacyjny Część A i Formularz Rekrutacyjny Część B wraz z załącznikami.
Po każdym miesiącu rekrutacyjnym zostanie ogłoszona lista rankingowa oraz lista rezerwowa, z której (gdy zaistnieje taka potrzeba) dobierani będą Uczestnicy Projektu.
Listy rekrutacyjne zamykające każdy miesiąc rekrutacyjny prowadzone będą w oparciu o zachowanie proporcji udziału % osób dla dedykowanych pakietów wypożyczeniowych tj.
1 Pakiet – 25% – 60 osób
2 Pakiet – 15% – 36 osób
3 Pakiet – 60% – 144 osoby
Po każdym miesiącu rekrutacyjnym zostanie również ogłoszona lista zakwalifikowanych do szkoleń Opiekunów poszczególnych Uczestników Projektu
Wypełnione dokumenty rekrutacyjne należy dostarczyć do Biura Projektu w czasie trwania danego miesiąca rekrutacyjnego:
• osobiście w Biurze Projektu w Świlczy w poniedziałek w godzinach: od 14:00 do 18:00 oraz od wtorku do piątku w godzinach od 07:30 do 11:30
• mailowo: pomocnadlon@fundacjainwencja.pl, pamiętając o konieczności dostarczenia oryginałów do 3 dni od dnia wysłania maila – o dochowaniu terminu decyduje data wpływu do Biura Projektu
• drogą pocztową– o dochowaniu terminu decyduje data wpływu do Biura Projektu
LISTY RANKINGOWE
STYCZEŃ:
poMOCNA dłoń styczeń – ZAKWALIFIKOWANI UCZESTNICY
poMOCNA dłoń styczeń – ZAKWALIFIKOWANI OPIEKUNOWIE
poMOCNA dłoń styczeń – LISTA REZERWOWA UCZESTNICY
GRUDZIEŃ:
poMOCNA dłoń grudzień – ZAKWALIFIKOWANI UCZESTNICY
poMOCNA dłoń grudzień – ZAKWALIFIKOWANI OPIEKUNOWIE
LISTOPAD:
poMOCNA dłoń listopad – ZAKWALIFIKOWANI UCZESTNICY
PAŹDZIERNIK:
poMOCNA dłoń październik – ZAKWALIFIKOWANI UCZESTNICY
poMOCNA dłoń październik – ZAKWALIFIKOWANI OPIEKUNOWIE
WRZESIEŃ:
DANE KONTAKTOWE
Siedziba Biura Projektu ,,poMOCNA dłoń” – Świlcza 145B, 36-072 Świlcza
- Nr kontaktowy: 663 155 533
- Email: pomocnadlon@fundacjainwencja.pl
W przypadku chęci skonsultowania dokumentacji rekrutacyjnej prosimy umawiać się telefonicznie / mailowo na indywidualne spotkania z Pracownikiem Biura Projektu.
SPRZĘT KTÓRYM DYSPONUJEMY
Pakiet I
- łóżko rehabilitacyjno-pielęgnacyjne Luna Basic 2 z siłownikiem Linak
- materac antyodleżynowy z pianką poliuretanową T-2542
- podnośnik kąpielowo – transportowy do 150 kg EAGLE 620
Pakiet II
- bieżnia elektryczna HMS LOOP13
- elektrostymulator EM 95 Bluetooth
Pakiet III
- koncentrator tlenu NOVAMA RESPIRE FLOW
- Balanssen spirometr trzykulkowy
- pulsoksymetr napalcowy z funkcją bluetooth BERRY BM1000C

